Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Arkademaskin 2 var et prosjekt som handlet om å bygge en ny og kulere arkademaskin som kjører egenprodusert romskipspill. Designet på arkademaskinens utseene/konsept er ikke bestemt, men det er naturlig å tro at det blir en delvis alien -steampunk-aktig sak. Vi vil med arkademaskinen utvide det tradisjonelle konseptet for en mer spektakulær opplevelse

Spesifikasjoner

Enkelte elementer kan være vanskelige å gjennomføre men dette er fortsatt på idéplanet:

  • Egenprodusert spill med autogenererende grafikk
  • Masse knapper uten intuitiv funksjonalitet
  • Joystick(er)
  • Lysende eller pulserende kabler som faller ut ved kollisjoner eller når romskipet blir beskutt.
  • Liten sideskjerm med oversikt over skadde deler av romskipet
  • Paraboloide over spilleren til å konsentrere lyd
  • Lysende rør med farget, boblende olje på hver side av skjermen.
  • "Reaktor" med masse tilkoblinger under dashbord.
  • Mulighet for støt (type jukse-lighter) i joystick ved uheldige situasjoner

Framskritt Spill

  • Spillet som skal kjøres på arkademaskin er påbegynt.
  • Enkelte modeller er tegnet og teksturert.
  • Autogenererende vulkansk landskap fungerer
  • Innlasting av figurer fungerer
  • Kollisjonsdeteksjon fungerer

Framskritt mekanisk/elektrisk

  • Konseptskisse er tegnet

Vi trenger deg til å:

  • Tegne 3D-modeller av romskip, byggverk, planter og andre objekter
  • Lage teksturer til 3D-modeller
  • Idéer til spesifikasjoner
  • Utprøving og utvikling av mekaniske/elektriske deler

Uløste problemer

  • Hvor skal arkademaskinen stå?

Bidragsytere

  • Asbjørn
  • PA
  • Bigdrik
  • No labels