Versjoner
V1.0
Release: 2009
Antall: 1
Changelog
- Første kjente design
Errata
- Ja
Versjoner
V2.0
Release: 2014
Antall: 1
Changelog
- Modularisert
Errata
- Ja
Versjoner
V2.1 (Marintesla)
Release: 2016?
Antall: 1
Changelog
- Egentlig ingen
Errata
- Se V2.0 (ingen nye)
Versjoner
V3.0
Release: 2017?
Antall: 2
Changelog
- Bakplanifisert
Errata
- Ja
V3.1
La til bl.a timerrele og flyttet litt rundt på ting for å kunne skru på HVDC fra avstand
Produserte drivere
SN | V | Plassering | Kommentar | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
01 | 1.0 | Er dette den tingen på hylla på smia som det står dc in, tesla ut? | ||||||||||
01 | 2.0 | EL0 | (please confirm)2014-driveren | |||||||||
02 | 2.1 | Hylla på smia, tror jeg | (please confirm)marin-driveren | |||||||||
01 | 3.1 | EL0 | TeslaKar500 | |||||||||
02 | 3.0 | EL0 | TeslaBoy230 | |||||||||
Logg:
Feilsøking/kjente feil
Versjon | Symptom | Feil | Løsning | Kommentar |
---|---|---|---|---|
3.1 | Sikringen går umiddelbart etter HVDC blir påskrudd | Kortsluttede IGBTer på innstikkskort, dersom disse funker kan det være diodebrua. Så langt trolig kun forårsaket av overoppheting av komponenten. | Avhengig av hvilken komponent som er gåen: Lodd om IGBTer og forbedre kjøling Bytt diodebru og sett på større heatsink | |
Gnisten oppfører seg generelt 'rart' ved at den(tbc) (dubbet jordproblemet i starten) | Trolig interferens på utgangen til limiterpotmeteret | Sjekke at 100nF (c4?) Faktisk er i kontakt på begge beina, lodde på større kondensator i parallell. | ||
Den gule interrupter-LEDen på frontpanelet blinker ikke, selv om den gule optisk mottaker-LEDen på frontpanelet blinker med musikken | Interrupter interrupter ikke | Kan være kort innsatt-bussen. Sjekk at alle de grønne kort innsatt-LEDene på frontpanelet lyser. Hvis ja, sjekk at lineærregulatorkortene er satt inn riktig vei. Sjekk at kraftkortene er innsatt. Hvis det fremdeles ikke funker må du måle KI-bussen, limit-bussen, trigger-bussen og interrupt-bussen. Alle er 5V når teslaen aktivt gnister/summer med GDT-trafoene, alle unntatt trigger skal være 5V når den er klar til å spille, trigger-bussen skal måles til en ikke-0-spenning av multimeter når den får signal. |