Omega Verksteds PR drives i hovedsak av Kommunikasjonsansvarlig og av Arrangementansvarlig. Informasjonen under er ment som en veiledning og ikke fastsatte regler.
OV's SoMe tilstedeværelse:
Fysisk promotering
- Plakater om kurs
- Generell reklamering for OV
Hva som postes
Poster
- Reklame for kurs/arrangement
- Promotering av OV som organisasjon
- Generalforsamling
- Tester av OBS
- Reklame for hva vi har på OV
- 3D-printer, Laserkutter, Wazer, sveising osv.
Stories
- Hverdagsposter
- Nyfylt kjøleskap, større ordre komponenter,
- Takeovers av forskjellige komitéer
- Repost av andre som tagger oss
- Statistikk av Den Gule Dør
Reels/IGTV
- Lengre klip av f.eks. teslacoil, robotkrig, større prosjekter
Eksempler på kampanjer
- Hva har du i skuffen din?
- Poster der styremedlemmer kan vise hva som ligger i skuffen sin. Skaper engasjement for hva og hvem vi er på OV.
- Vis meg ditt prosjekt
- Jevnlig spørre styret om det er noe spennende prosjekter på gang. Oppsøke medlemmer du ser holder på med noe spennende.
- Hovedsaklig reklame over hva som skjer på OV mtp. kurs og arrangementer
YouTube
- Lengre videoer fra større prosjekter
- Promovideoer
- Ikke i bruk atm